
Centraal projectdossier
Alle projectgegevens – kosten, opbrengsten, uren en werkzaamheden worden overzichtelijk in één dossier gepresenteerd. Alle relevante informatie is direct toegankelijk, waardoor je altijd een compleet overzicht hebt.

Limieten
Houd controle over je inkoopfacturen door per project en leverancier een limiet in te stellen. Overschrijdt een leverancier dit bedrag? Dan ontvang je direct een waarschuwing. Daarnaast zie je in één oogopslag hoeveel er nog gefactureerd moet worden. Zo bewaak je eenvoudig je budget.
Meer- en minderwerk
Projecten evolueren continu. Met Optimit leg je meer- en minderwerk eenvoudig vast en volg je de status. Overzichten stuur je ter goedkeuring en geaccordeerde wijzigingen factureer je met één druk op de knop.


Hoofdstukken
Breng structuur aan door projecten op te delen in hoofdstukken. Per hoofdstuk kun je een budget opstellen en real-time de verwachte en gerealiseerde kosten analyseren. Zo houd je grip op complexe projecten en kun je tijdig bijsturen.

Resultaatanalyse
Krijg uitgebreid inzicht in je projectresultaten. Is het project opgesplitst in hoofdstukken? Dan kun je ook het resultaat per hoofdstuk inzien. Controleer eenvoudig of je project nog op koers ligt en binnen het oorspronkelijke begrote budget blijft. Optimit waarschuwt automatisch bij overschrijdingen, zodat je direct actie kunt ondernemen
FAQ

Wat zeggen klanten over optimt
Ik kan mij inmiddels niet meer indenken dat ik voorheen mijn bedrijf bestierde met gemaakte excel schema's Nu met Optimit zie ik met 1 druk op de knop de financiële status van een project. Daarnaast houd ik meer tijd over om mijn bedrijf te runnen.
Voorheen gebruikte ik Excel om mijn mandagenstaten en facturen op te maken. Vervolgens moest ik zowel de factuur als de mandagenstaat inscannen en deze als bijlagen versturen per e-mail. Ik dacht: Dit moet toch anders kunnen.
Voor optimit werkte we alles op papier uit en die losse blaadjes belandden dan in een bakje op mijn bureau.
Tussentijds hadden we geen idee hoe de zaak ervoor stond, alles ging op basis van nacalculatie.